ساختار كتاب پايه ششم به چه صورت است؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 28
بازدید ماه : 150
بازدید کل : 28327
تعداد مطالب : 166
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

 سري اول

1-روش تدريس رياضي پايه ششم به چه صورت است؟

در آموزش هر درس اين فرايند پيشنهاد مي شود:

1)با فعاليتهاي دست ورزي كه دانش آموز در  منزل انجام مي دهد.مفهوم براي دانش آموز معني دار مي شود.اين فعاليت را معلم مي تواند خودش با تجربه آموزشي كه دارد و  يا فعاليتهايي كه در اختيار قرار مي گيرد انجام دهد.

2) فعاليت مربوط به كتاب را دانش آموزان  به صورت گروهي يا انفرادي(بسته به جمعيت كلاس) انجام مي دهند و  معلم جمع بندي مي كند.

3)با انجام كار در كلاس هم معلم دانش آموز  را از نظر درك ارزيابي كرده و و هم دانش آموز خود را ارزيابي مي كند.

4)با انجام تمرين در منزل تثبيت يادگيري در دانش آموز به وجود مي آيد.با دادن فعاليتهاي دست ورزي ديگر از دانش آموز بخواهيد آن مفهوم را بسازد.

در راهبردهاي حل مسئله با توضيح معلم دانش آموز همراه با معلم راهبرد را درك كرده و در مسائل از آن استفاده مي كند.

2)ساختار كتاب پايه ششم به چه صورت است؟

 

3)ارزشيابي كتاب پايه ششم به چه صورت است؟

ارزشيابي كتاب پايه ششم به صورت كمي است.

4)آیا حتماٌ فصول کتاب باید به ترتیب تدریس شود ؟یا اینکه می توان فصل اول را با توجه به مشکل بودن آن را بعد از چند فصل دیگر تدریس کرد؟

فصل اول كتاب فصل مشكلي نيست چون دانش آموز تمامي اين مفاهيم را ياد گرفته است در اينجا نوع نگاه به مفهوم تغيير كرده يعني دانش آموز  همان دانسته هاي خود را از منظر ديگر مي بيند.چون فصلها در امتداد يكديگر هستند بنابر اين نمي توان ترتيب آموزشي را تغيير داد.

5)چرادرتصویرعنوانی ونیزفعالیت هاازکشور مصر نام برده شده است؟

تصویر تاریخی برای دانش آموزان جذاب است وقدیمی ترین مقالات در موردکسر وعددمخلوط درمنابع مربوط به مصر باستان یافت شد دانشمندان ايراني مانند خوارزمي اين مفاهيم را به كار بردند و در حل مسائل از آن استفاده كردند.

6)با توجه به اینکه در پایه پنجم واحد کسر ها برای دانش آموزان معرفی شده بود.چرا در کتاب ششم بعضی جاها واحد داده نشده است؟

چون دانش آموزان در سال های گذ شته با کسر ومفاهیم آن آشنا شده اند وباید بتوانند با توجه به مخرج کسر واحد را تشخیص دهند.

7)آيا مي توانيد راجع به واحد بيشتر توضيح دهيد.

واحد نوعي قرار داد است كه ما بسته به نوع پديده انجام مي دهيم به عنوان نمونه اگر يازده مثلث به هم پيوسته داشته باشيم و بخواهيم    را روي آن نشان دهيم مي توانيم چهار مثلث را به شيوه هاي متفاوت يك واحد در نظر بگيريم پس دو دسته چهارتايي از مثلثها و يك سه تايي از مثلث ها مي شود.يا در صفحه اول فصل دوم تنوع واحدها را مي بينيد كه بسته به نوع اتخاب واحد عدد مربوطه را مي نويسيم.

8)با توجه به اینکه دانش آموزان در پایه پنجم عملیات های کسر وعددمخلوط را خوانده اند چرا کتاب تاکید روی گسترده نویسی ونمایش روی محوراعداد وهمچنین نمایش تصویری کسر وعدد مخلوط دارد؟

گسترده نويسي عددي قدرت استدلال عددي را در دانش آموز رشد ميد هد و حتي ابزار مناسبي در محاسبات ذهني مي باشد.نمايش عدد روي محور اعداد به درك دانش آموز به عدد به عنوان طول كمك مي كند.نمايش تصويري درك تصويري دانش آموز را نسبت به مفاهيم تغيير مي دهد.

9)چرا در کتاب ابتدا سوال ها و فعالیت های دشوار مطرح شده وسپس فعالیت هابا چالش کمتر بیان شده است؟

رويكرد آموزشي حل مسئله و فعاليت محور است.در بعضي از فعاليتها چون آموزش در راستاي دانسته هاي قبلي معلم است تصور همكاران اين است كه چالش كمتري مواجه است اما چون نگاه جديد به بعضي از فعاليتها  وجود دارد همكاران تصورشان بر اين است كه چالش زا ست.

10) تقسیم کسر بر کسر روی شکل را چگونه توضیح دهیم؟

ابتدا با فعاليت دست ورزي دانش آموز فرايند عمليات داده شده را در منزل انجام مي دهد. در كلاس مفهوم تقسیم را به صورت  كلامي بيان مي نماييم  تا دانش آموز درك نمايد كه دنبال چه چيزي است سپس كلام آنها را به صورت تصويري نمايش مي دهيم سپس از دانش آموز مي خواهيم فعاليت تقسيم را به صورت دست ورزي و به صورت تصويري در منزل انجام دهند

11)اگرنقاط وسط دو تا از اضلاع یک مثلث را به هم وصل کنیم چه رابطه ای بین این پاره خط وضلع سوم مثلث وجود دارد؟

این پاره خط موازی ضلع سوم مثلث است وهمچنین نصف آن نیز می باشد(متناسب هستند)

 

 

12)آیا کسر همان نسبت است ؟

خیر ،کسر نمادی است برای نشان دادن نسبت ها ،نسبت ها را می توان جابه جا کرد مثلاٌ1به 3یا 3به 1ولی کسر را نمی توان جابه جا کرد.فقط وقتی می توان کسر را نسبت دانست که جنس دو کمیت یکی باشد.مانند:45دقیقه چه کسری از یک ساعت است یا نسبت 45 دقیقه به يك ساعت مثل 3به 4 است.

نسبت ماشین به چرخ که 1به 4است را نمی توان کسر در نظر گرفت.

 

13)چگونه دوران 90درجه را برای پرچم نسبت به یک نقطه نمایش دهیم ؟

ابتدا دانش آموز بايد بتواند زاويه 90 درجه را در جهت هاي مختلف ببيند سپس از دانش آموز بخواهيم يك خط را به اندازه 90 در جه در جهت حركت عقربه هاي ساعت بچرخاند آنگاه خطوط مختلف را و خطوط شكسته به هم متصل را به اندازه 90 در جه بچر خواند سپس  از انتهای پرچم به نقطه وصل می کنیم با توجه به شعاع فرضی بین انتهای پرچم ونقطه در جهت عقربه های ساعت به اندازه 90 درجه کمان می زنیم (فرضی)تا نقطه ی ابتدای پرچم به دست آید برای نقطه ی انتهای پرچم ونیز نوک پارچه پرچم چنین عمل می کنیم.

 
 




:: بازدید از این مطلب : 1538
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بانک سوالات پایه ششم ابتدایی و آدرس na20.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com